Nordic Walking - informacje

Co to jest Nordic Walking?

 

W ślad za wieloma krajami Europy, również do Polski wkracza Nordic Walking - nowa forma aktywności ruchowej dla każdego, którą można uprawiać przez cały rok i w dowolnym miejscu. Nordic walking to naturalny marsz, wzbogacony techniką odpychania się od podłoża za pomocą specjalnie skonstruowanych kijków, których umiejętne używanie angażuje górną część naszego tułowia. Technika marszu jest też pewnym połączeniem marszu tradycyjnego (bez użycia kijów) lub chodu sportowego z techniką jazdy na nartach biegowych odpychania się od podłoża. Prostota i łatwość takiej aktywności a zarazem jej bezpieczeństwo umożliwia uczestnictwo w niej osób w każdym wieku i różnej kondycji fizycznej.Nordic Walking polecany jest przez liczne autorytety z dziedziny medycyny, wychowania fizycznego i rehabilitacji

 

Dla kogo jest Nordic Walking?

 

Z zalet Nordic Walking korzystają zarówno osoby młode wysportowane jak i osoby nie mające na co dzień czasu na żadną aktywność ruchową, osoby w wieku podeszłym oraz takie, które mają problemy z własnym aparatem ruchowym.

 

Zalety

 

Nordic Walking powoduje korzystne odciążenie nóg i rozłożenie całości obciążenia związanego z ruchem na ręce i górną cześć ciała. Dobrze wykonany marsz z kijami stymuluje ok. 90% mięsni ciała. Przy pływaniu (65%), joggingu (60%) czy jeździe na rowerze (40%) ta cyfra 90% mówi sama za siebie. Odpowiedni trening doprowadza bardzo szybko ćwiczących do wysiłku w strefie wszystkich grup mięsni. Stanowi on najkorzystniejszy zakres wysiłkowy ze względu na odchudzanie i usprawnianie narządów ruchu. Każdy, kto uprawia Nordic Walking znajdzie dla siebie korzyści. 45 min marszu to utrata ok. 0,8-1,2kg wagi, inni z kijami przejdą 20 km czując zmęczenie nóg zaledwie takie jak przy 3-4 km, wreszcie ci, którzy, na co dzień stronią od ruchu (np. z powodu bólu w stawach) dzięki z kijom Nordic Walking odczują efekt odciążenia wagi nawet do 30%. Wzmacniając niemal wszystkie mięśnie, buduje sprawność sercowo-naczyniową, efektywnie spala kalorie, odciąża stawy i rozluźnia napięcia mięśniowe. Nordic Walking jest bardzo bezpieczną formą ruchu, a przy jego uprawianiu nie obciążamy dodatkowo stawów, kręgosłupa czy też kończyn dolnych. Wielu lekarzy zaleca marsz z kijami jako część profilaktyki i dopełnienie działań rehabilitacyjnych zarówno z punktu widzenia ortopedii jak też kardiologii.

 

Ważna informacja

 

Liczba osób uprawiających Nordic Walking w Polsce z roku na rok znacznie wzrasta. Mimo to niewiele osób chodzi technicznie, często używając nieodpowiedniego sprzętu lub myląc Nordic Walking np z trekkingiem. Trzeba pamiętać, że tylko prawidłowa technika, odpowiedni trening i sprzęt daje 100-procentowy efekt. Jeśli masz problem z doborem sprzętu dla siebie - zapraszamy do kontaktu, wyjaśnimy wszystkie wątpliwości i pomyżemy przy wyborze. Zapraszamy!

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel